Kategória:

Derült égből villámcsapásként érte a 2019/20-as tanévben tanköteles korúvá vált gyerekek szüleit, hogy ősszel el kell kezdeni a sulit, ha tetszik, ha nem. Kétségbeesetten vette ezt tudomásul koraszülött, emiatt megkésett fejlődésű gyermek szülője éppúgy, mint egyéb tanulási nehézségekkel küzdő, vagy épp még testi-pszichés éretlensége miatt a szobatisztasággal küzdő gyerek szülője egyaránt. A felállás világos: a gyermek (még) éretlen, egy újabb tanév nyomán azonban jó esélyei vannak a sokkal (!) eredményesebb iskolakezdésre. Cél, hogy az indokolatlan, szakmaiatlan törvénykezés miatt ne legyen gyermekünk kísérleti nyúl, hogy „majd idén meglátjuk, milyen eredményei lesznek ennek az újításnak”. Úgy gondoljuk, egyetlen gyermek sem lehet áldozata ennek az őrült ámokfutásnak. Tegyünk meg mindent gyermekünk megmentése érdekében, segítünk, mire érdemes hivatkozni a kérvényben.

Kategória:

Hamar véget ér a vakáció, s ezzel együtt beköszönt az új tanév kezdete. A kis elsősök iskolapadba ülnek, a szülőket pedig nagy büszkeség, ám némi szorongás is eltölti. Izgatottan tördelik kezüket: vajon hogy startol majd gyermekük az iskolai életben? Mi, szülők is segíthetünk gyermekünknek, hogy az első időszak lendületesen és sikeresen induljon.

Kategória:
       

Andrea 7 éves kisfia balkezes, ám egy hirtelen ötlettől vagy befolyásoló körülménytől vezérelve kitalálta: szeretne inkább jobbkezes lenni. Hasznos tanácsok balkezes gyermeket nevelőknek: 

Szülői kérdés:

Kisfiam 7 éves, idén kezdte az iskolát.Meggyőződésem ,hogy balkezes.Otthonra is és az iskolába is vettem neki "balkezes ollót" amivel én jobbkezesként képtelen vagyok vágni.Azt vettem észre,hogy ő jobb kézzel vág a balkezes ollóval,amikor rákérdeztem azt mondta, hogy ő jobbkezes szeretne lenni.

Kategória:

Az óvodai iskolaérettségi szintfelmérések nyomán képet kaphatunk arról, jelenleg milyen fejlettségi szinten van gyermekünk. Sok óvodában ilyenkor a tanköteles korú gyermekek szüleinek fogadó órát tart a fejlesztőpedagógus és/vagy az óvodapedagógus. Figyeljünk és ha szükségét érezzük, jegyzeteljük le, miben vannak hiányosságok és ezt milyen játékkal, hogyan és miként lehet otthon is megtámogatni.

Kategória:

Sokan talán nem is sejtik, mekkora jelentősége van a mozgásnak az óvodás gyermek életében. Ez ugyanis nem pusztán örömforrás, de alapja a tanulási képességek kibontakoztatásának is, amit pedig az iskolai életben fog hasznosítani a gyermek.

Kategória:

Szülők és pedagógusok elkeseredetten és szinte hitetlenkedve vették tudomásul, hogy a legújabb kormányzati rendelet szerint minden tanköteles korú gyermeknek meg kell kezdenie az iskolát abban a tanévben, mikor augusztus 31-éig betölti a 6. életévét. Felmentés csak indokolt esetben és a kijelölt szerv véleménye alapján adható. Ez az ún. kijelölt szerv pedig se nem a szülő, se nem az óvoda. Előbbi szemlélet szakmaiatlan és nem életszerű. Mert míg az egyik gyermek kiválóan iskolaérett alig 6 évesen, addig a másiknak égetően nagy szüksége lenne még egy év óvodai nevelésre, hogy képességei szerint szépen beérjen.

 

Kategória:

A finommotorika, köznapi nyelven kézügyesség sokféle játékkal fejleszthető, tökéletesíthető. Kiemelten nagy jelentősége van ennek, hiszen az iskolai életben szükséges íráskészségnek ez az alapja. Sokan abba a tévedésbe esnek, hogy ez csak rajzolással, színezéssel érhető el, ám ez tévedés. Az íráskészség kifejlődéséig hosszú út vezet, és ezt nem lehet leszűkíteni pusztán a rajzolásra.

Kategória:

tanévkezdésErika megosztotta velünk mindazt az őrületet, amit kisiskolás gyermeke évnyitója előtt szenvedett végig.


Már jó pár héttel ezelőtt beszereztük az előírt füzeteket, ceruzát, ragasztót, ollót, színes papírt és mindazt, ami még elő volt írva. Büszkén vállon veregettem magam, mikor már másnap bekötöttem, felcímkéztem a füzeteket: ez igen, semmi rohanás, semmi kapkodás, semmi idegbaj. Biztos ez? 

Kategória:

Félénk gyerek az iskolába lépés küszöbénHogyan segíthetnék neki? - teszi fel a kérdést a szülő, aki valósággal retteg az iskolába lépés pillanatától. Fél, mert bár igen jó értelmi képességekkel rendelkezik gyermeke, félénkségéből adódóan mégsem biztos, hogy mindezt bizonyítani is tudja. Mit lehet hát tenni? Ebben az esetben érdemes mielőbb iskola előkészítő foglalkozásokra jelentkezni. Lehetőleg olyanra, ahol egyszerre több gyermek is részt vesz, ám még sincs olyan magas létszám, ahol "elveszne" a csemete.

Kategória:

iskolaérettségSok szülő így próbálja elhessegetni magától a néhány éven belül beköszöntő iskolakezdés képét. De vajon tényleg ráérnek, ha jövőre még nem megy suliba a gyerek? Fontos tudni, hogy a tanulási képességek megalapozása nem megy egyik napról a másikra, hiszen az idegpályák kiépítése, az idegi kapcsolatok megszilárdítása hosszadalmas folyamat eredménye.