Kategória:

Elérkezett a vakáció vége, s ezzel együtt beköszöntött az új tanév kezdete. A kis elsősök iskolapadba ülnek, a szülőket pedig nagy büszkeség, ám némi szorongás is eltölti. Izgatottan tördelik kezüket: vajon hogy startol majd az iskolai életben gyermekük? Mi, szülők is segíthetünk gyermekünknek, hogy az első időszak lendületesen és sikeresen induljon.

Kategória:

Egyre több olyan iskoláról hallani, ahol nem a tanulási képességek tényleges szintje, nem a gyermek fejlettsége határozza meg, hogy menjen-e iskolába, hanem az életkor. Amint betölti a gyermek a 6. életévét, azonnal tuszkolnák az iskolába. Ennek hátterében sok esetben a leendő első osztály (egyébként alacsony) létszámának a feltöltése áll. Mi a helyes megközelítés?

Kategória:

A finommotorika, köznapi nyelven kézügyesség sokféle játékkal fejleszthető, tökéletesíthető. Kiemelten nagy jelentősége van ennek, hiszen az iskolai életben szükséges íráskészségnek ez az alapja. Sokan abba a tévedésbe esnek, hogy ez csak rajzolással, színezéssel érhető el, ám ez tévedés. Az íráskészség kifejlődéséig hosszú út vezet, és ezt nem lehet leszűkíteni pusztán a rajzolásra.

Kategória:

tanévkezdésErika megosztotta velünk mindazt az őrületet, amit kisiskolás gyermeke évnyitója előtt szenvedett végig.


Már jó pár héttel ezelőtt beszereztük az előírt füzeteket, ceruzát, ragasztót, ollót, színes papírt és mindazt, ami még elő volt írva. Büszkén vállon veregettem magam, mikor már másnap bekötöttem, felcímkéztem a füzeteket: ez igen, semmi rohanás, semmi kapkodás, semmi idegbaj.