iskolaérettségSok szülő így próbálja elhessegetni magától a néhány éven belül beköszöntő iskolakezdés képét. De vajon tényleg ráérnek, ha jövőre még nem megy suliba a gyerek? Fontos tudni, hogy a tanulási képességek megalapozása nem megy egyik napról a másikra, hiszen az idegpályák kiépítése, az idegi kapcsolatok megszilárdítása hosszadalmas folyamat eredménye.

Nem lehet egyik pillanatról a másikra rákészülni a sulira, ahogy a szaknyelv fogalmaz: a fejlesztőmunka nem jelenthet „erőltetett rátanítást, korrepetálást“.

Szülőként csak akkor járunk el helyesen, ha már óvodáskor derekától tudatosan fókuszálunk a tanulási képességek megszilárdítására. Ez persze nem azt jelenti, hogy „iskolásdit“ játsszunk a gyerekkel és feladatlapot feladatlapra halmozva követeljük tőle a megfelelő felkészülést.

Ehelyett éljünk a fejlesztőpedagógia lehetőségeivel, játsszunk a gyermekkel minél több fejlesztőjátékot vagy egyszerűen bízzuk szakemberre ezt a feladatot! Így tudatos szülőként megalapozhatjuk a könnyed, örömteli iskolakezdést.