prevenció vagy korrekcióA tanulási képességeket óvodáskorban lehet hatékonyan fejleszteni, ebben az életkori szakaszban tehát prevencióról, azaz megelőzésről beszélhetünk. Ekkor még jó eséllyel megelőzhetők az iskoláskori tanulási zavarok, hiszen a szenzitív (azaz fejlesztésre érzékeny) szakaszban történik a fejlesztés.


Iskolába lépve viszont máris szükség van a tanulási képességekre, ami, - ha addig nem lett kellően megalapozva, - korrekcióra (azaz javításra) szorul. Az iskoláskorú gyermek, bár még fogékony a fejlesztésre, de  már túllépett a szenzitív szakaszon, így nem számíthatunk olyan intenzív eredményre, mint az óvodásoknál.

Gondoljon időben az iskola előkészítésre, mert ennek folyamata nem megy varázsütésre. Hosszú hónapok (esetleg évek) fejlesztőmunkájára van szükség ahhoz, hogy a tanuláshoz szükséges idegi folyamatok, - kellően berögződjenek.