...tette fel a kérdést az elsős tanító néni, ám a gyerekek nagy többségének lent maradt a keze. Elgondolkodtató, és egyben tanulságos végiggondolnunk ennek a súlyát. Megveszem a legmodernebb transzformer robotot, szaladok, hogy a TV-ben reklámozott sláger babáról le ne maradjak, miközben épp csak egyetlen ajándékról feledkezem meg: a könyvről. A mai modernizált világban tán régimódi és elavult dolognak tűnik, ám ez ne tévesszen meg minket! A könyv értéke felbecsülhetetlen

 

  • Aktívan fejleszti a gondolkodást. Elvezeti a gyermeket a cselekvő-szemléletes gondolkodás szintjéről a szemléletes-képszerű, majd elvont, nyelvi gondolkodásig. 
  • Pallérozza a gyermek megismerő képességét, hiszen a könyv nézegetése, tartalmáról való beszélgetés közben figyel, emlékezik, képzeletét mozgósítja.
  • Gondolkodási műveletek végzésére ösztönöz. Elég csak arra gondolnunk, hogy egy kép pontos megfigyelése milyen magas szintű analizáló-szintetizáló képességet feltételez, vagy akár általánosításra, konkretizálásra, összehasonlításra motivál. A TV-ben látható cikázó képkockák ezzel ellentétben felületességre szoktatnak, ráadásul a képernyő üres mambulása érzelmi elsivárosodáshoz is vezethet.
  • A gondolkodás és a beszéd egymással párhuzamosan fejlődik, így a könyvből való mesélés, meséltetés haszna felbecsülhetetlen.
  • A könyv közös nézegetése bensőséges családi program lehet az esti lefekvés előtt, melyre a mai rohanó világban különösen nagy szükség van.

Vegyük hát kezünkbe a könyveket, forgassuk mindannyiunk örömére és hasznára!