Cikksorozatunk második részéből megtudhatjuk, hogy a mozgásfejlesztés milyen szerepet játszik az írás-olvasástanulásban? Mozgás és írás-olvasás? Hogy kerül a csizma az asztalra? - teszi fel a kérdést a laikus. Első pillantásra talán nem látható szoros összefüggés a két terület között, pedig nagyon is van.
A nagymozgás az alapja minden finommozgásnak, így például az olvasás közben működésbe lépő beszédmozgásnak, vagy az írás során alkalmazandó grafomotorikának. Fejlett finommozgásra csak akkor vagyunk képesek, ha ehhez megfelelő alapot adott a nagymozgás. Tehát a játszótéri mászókázás, csúszdázás, az egyensúlyozó gerendán való sétálás vagy akár a hinta nem csupán "legeltetés", hanem a későbbi tanulási képességek indirekt megalapozását szolgálja.
A folyamatot tudatos szülőként vagy pedagógusként megtámogathatjuk, ha célirányosan azokat az eszközöket kínáljuk fel a gyermeknek (akár ügyességi verseny, vetélkedő, stb. formájában), melyekre a legnagyobb szüksége van.